1 van de 7 natuurwonderen afgevinkt

17 oktober 2021 - Tafelberg, Zuid-Afrika

We zitten hier nu al een tijdje en zien hem elke dag, maar hebben hem nog nooit ‘ervaren’. De Tafelberg, een van de zeven natuurwonderen. We hebben al een paar prachtige hikes gedaan, waaronder Devil’s Peak en Lions Head (2 andere gebergtes in Kaapstad), maar de meest bekende stond nog op de bucketlist.

Vandaag hebben we dan toch eindelijk de tafelberg beklommen, via de Platte Klip route gingen we naar boven. Het was zeker weten een pittige hike, gelukkig had ik voldoende conditie, maar je voelde het toch echt wel branden bij je bovenbenen. Toch was het elke zweetdruppel waard, ondanks de bewolking hadden we een prachtig uitzicht met prachtige natuur. Eenmaal boven aangekomen hebben we een (enorm smerige) kop koffie gedronken en genoten van het prachtige uitzicht met aan de ene kant de stad en aan de andere kant het strand met de zee. Nadat we uitgerust waren en hebben genoten van het prachtige uitzicht was het tijd om weer naar beneden te gaan, hiervoor hebben we dan toch maar de kabelbaan gebruikt 😉.

Nadat we beneden waren zijn we naar huis gegaan, hier hebben we ons even omgekleed en vervolgens zijn we gaan uit eten bij een overheerlijk Italiaans restaurant genaamd Bacini’s. Hier ga ik zeker nog een keer terug.

Nadat we ons diner hadden afgesloten met een lekkere limoncello zijn we weer naar huis vertrokken. Zo sloten we ons weekend af met een gouden randje en lagen we weer op tijd in bed, want ja, morgen moeten we toch weer gewoon werken.

Met Laura op de fotoMet Milou op de fotoIk op een rots tijdens het beklimmen van de TafelbergTafeberg beklimmen via Platte KlipHet laatste stukje tot de top van de TafelbergSelfie met Laura en Milou op Platte KlipUitzicht op Camps Bay vanaf de TafelbergSelfie met Laura en MilouUit eten bij Bacini's