Saturday wine tasting

4 september 2021 - Durbanville, Zuid-Afrika

Het is natuurlijk altijd tof om nieuwe contacten te leggen en nieuwe mensen te leren kennen, zo is iedereen hier enorm gastvrij en willen ze je met trots hun land en gewoontes laten zien. Zo waren we dit weekend uitgenodigd door Francois (een collega van Guus), voor een wine tasting samen met zijn vriendin en wat vrienden.

Hij kwam ons ‘s ochtends ophalen en nam ons eerst mee naar een paar prachtige plekken met mooie uitzichten. Vervolgens gingen we naar Bloemendaal, een hele mooie wine farm met lekkere wijnen! Nadat we genoeg wijntjes geproefd hadden waren we uitgenodigd bij een vriendin van de vriendin van Francois (Ja ik ben haar naam alweer vergeten 😉). Het was heel erg tof om daar uitgenodigd te worden, want wat bleek nou… Haar man (Mzwandile Stick) was de ex-aanvoerder van het National Sevens Rugby team en de huidige assistent coach van het nationale Zuid-Afrikaanse rugby team. Hij zat momenteel helaas in Australië voor een toernooi, maar we mochten wel even rond kijken tussen zijn trofeeën. Zo heb ik ook het WK medaille van 2018 vast gehouden, deze had hij destijds gewonnen. Nadat we hier ook nog de nodige wijntjes gedronken hadden zijn we door gegaan naar een lokaal café waar Francois vaker kwam. Hier sloten we af en vertrokken we op tijd naar huis, want helaas is er een avondklok vanaf 22:00 uur hier in Zuid-Afrika. Het was erg tof om nieuwe mensen te leren kennen en we gaan zeker nog meer leuke dingen met ze doen!

Un lekker wijntjeUitzichtGroepsfoto na de wine tastingUit tenue nationaal rugby teamThuis tenue nationaal rugby teamWine gardenWine gardenHave a grape day!Kaasplankje op de wijnproeverij