Wat te doen met slecht weer?

5 september 2021 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Na een gezellige avond gisteren met de wine tasting hadden we wederom het geweldige idee om lekker te gaan hiken! Deze keer wilden we Lions Head op gaan. Iedereen was op tijd wakker en had er zin in, helaas werkte het weer niet echt mee… Regen, regen en nog eens regen. Met dit weer kon je echt niet gaan hiken, dus waren we van plan om naar de Oranjezicht market te gaan, dit is een lokale gezellige markt. Helaas was deze markt niet volledig overdekt dus moesten we weer naar een ander alternatief zoeken. Uiteindelijk zijn we naar de Mojo market gegaan, dit is een indoor foodmarket. Hier hebben we rondgelopen en wat gegeten, al was dat misschien geen heel goed plan. Net voordat we weg wilden gaan voelde Milou zich helemaal niet meer lekker, ze heeft namelijk een glutenallergie. Ze heeft waarschijnlijk iets verkeerds gehad en kreeg hier een erge reactie op. Paulien heeft haar gelukkig geholpen en ze zijn samen naar huis gegaan. Iedereen was wel even geschrokken, maar dat mocht natuurlijk niet onze dag verpesten. Nadat Milou en Paulien naar huis zijn gegaan zijn wij verder op pad gegaan. We gingen naar het Two Oceans aquarium. Iedereen heeft ons verteld dat we daar minstens één keer naar toe moeten gaan. Dat kwam dus goed uit op zo een regenachtige dag. Het was een heel erg tof aquarium met veel speciale zeedieren, echter had ik er toch iets meer van verwacht. Juist omdat iedereen zo lovend over het aquarium sprak. Des al niet te min vond ik het enorm tof en ben ik blij dat we gegaan zijn. ‘s avonds zijn we nog een hapje gaan eten bij een Tigers Milk restaurant, daarna zijn we rustig naar huis gegaan. Het was geen heel productief weekend, maar zeker wel een leuk weekend! Hopelijk zit het weer volgende week iets beter mee. We zijn dan namelijk van plan om naar Hermanus te gaan, dit is een stadje net buiten Kaapstad. Hermanus staat bekend om haar walvissen, tussen augustus en oktober kun je hier walvissen spotten. Ik ben zeker benieuwd!

Visjes kijkenPinguïns kijkenRegenachtige dag in Kaapstad