West Coast National Park

29 augustus 2021 - West Coast National Park, Zuid-Afrika

Na een lange stageweek en het leven in een drukke stad voor alweer anderhalve week, waren we toe aan wat rust. Vrijdagmiddag na het werk kwam het spontane idee om naar de bloemenvelden in West Coast National Park te gaan. Binnen een uurtje hadden we een leuke Airbnb en een auto geregeld.

Zaterdagochtend, 08:30 vertrokken we dan. Het was ongeveer 1,5 uur rijden naar Langebaan, de plek waar we een nachtje zouden slapen. Ik was de chauffeur voor het weekend. Dit was wel even gek aangezien hier iedereen aan de linkerkant van de weg rijd, maar ik was er gelukkig snel aan gewend. Eenmaal aangekomen in Langebaan ontmoette we onze geweldige huisbaas, hij maakte gelijk al wat grapjes over onze Nederlandse afkomst en het koloniale verleden in Zuid-Afrika (deze grapjes horen we wel vaker hier). Hij heeft ons wat tips en tricks gegeven over dingen die we zeker moeten gaan doen de komende maanden. Vervolgens zijn we lekker gaan lunchen en hebben we de omgeving een beetje verkend, het was heel gek om te zien dat Langebaan echt voor de "rijkere" mensen was. Mooie huizen, mooie auto's en mensen lette een stuk minder op hun spullen dan in Kaapstad.

Zondagochtend was het weer vroeg uit de veren. Aangezien er vaak lange wachtrijen zijn voor het National Park wilden we er op tijd zijn. Om 06:45 ging de wekker en om 07:15 wilden we vertrekken, dit werd uiteindelijk tot 07:40, maar het idee was leuk! We stapte in de auto en reden door het prachtige West Coast National Park, we kwamen op wat prachtige plekken en hadden geweldige uitzichten.

Zondagavond keerde we terug naar onze thuisbasis in Kaapstad, het was een geweldig weekend met veel mooie momenten!

Milou optillen, omdat normale foto's saai zijnJill en ik op safariGroepsfoto Langebaan BeachGeen idee wat ik hier deed, maar wel een leuke fotoWest-Coast National park beachUitzicht over LangebaanDie strandloperGroepsfoto na een paar shotjes