Paard rijden + wijn proeven

31 oktober 2021 - Cape Winelands, Zuid-Afrika

Je hebt de titel waarschijnlijk al gezien, wat een rare combinatie zul je denken. Wij hebben het toch echt gedaan vandaag. Ondanks dat ik onervaren ben met paarden, leek het mij toch wel grappig om te doen. Om 08:30 vertrokken we met de Uber naar een manege in Stellenbosch. Eenmaal aangekomen in Stellenbosch bleek ik mijn tas in de Uber vergeten te zijn. Hier zat gelukkig niet veel in, maar ik had deze wel nodig. Na een hele boel gedoe heb ik er uiteindelijk voor kunnen zorgen dat de Uber driver terug kwam gereden met mijn tas. Zo hadden we iets vertraging en begonnen we dus iets later met onze horse wine tour.

Daar gingen we dan, mijn eerste keer op een paard en je kunt het al raden… Mijn paard was natuurlijk de koppigste en luisterde niet, hierdoor waren mijn eerste paar minuten nogal hectisch.

Na een enorm mooie route waren we aangekomen op de eerste wine farm, hier kregen we een borrelplak en 6 verschillende wijntjes. We hadden maar 1 uurtje om deze wijntjes op te drinken, want we moesten toch weer door met de paarden. Echt ontbeten hadden we nog niet, dus die wijntjes voelde je wel.

Vervolgens gingen we terug op het paard en reden we terug naar de manege, hier was ook een wine farm, dus hier hebben we nog een tasting gedaan met 5 verschillende wijntjes. Ik ben dan wel geen wijn kenner, maar dit waren toch enorm lekkere wijnen. Uiteindelijk zijn we in de namiddag weer terug naar Kaapstad gegaan.

Het was een enorm leuke dag, een gek idee, maar zeker de moeite waard. Er zijn onderweg ook foto’s gemaakt door de eigenaar van de manege. Ik hoop deze binnenkort ook nog te krijgen, dan zal ik ze toevoegen aan deze blog.

Selfie op het paard met JillCape WinelandsCape WinelandsSelfie bij de eerste tasting van de dagEerste tasting van de dagEerste tasting van de dagGuus en Jill aan de wijnWine farm StellenboschWingerd ploegSelfie na de eerste wine tasting met Guus en Paulien