Visum stress

12 augustus 2021 - Den Haag, Nederland

Voordat we vetrokken stond ons nog één ding te wachten, een visum krijgen... In juni 2021  heb ik al mijn documenten afgeleverd bij de ambassade. Zodra mijn visum klaar was zou de ambassade mij bellen zodat ik het visum kon komen afhalen. Na 5 dagen voor vertrek nog niks gehoord te hebben besloten Milou, Paulien en ik om gewoon naar Den Haag te rijden in de hoop dat ze het visum klaar hadden liggen. De ochtend van donderdag 12 augustus vertrokken we dan, met de trein een gezellig dagje naar Den Haag. Eenmaal aangekomen bij de ambassade bleek dat ons visum niet eens in behandeling was genomen. Hier begon al een klein beetje frustratie te ontstaan, maar goed als we de dag erna terug zouden komen dan zou het misschien wel klaar zijn. Dus daar gingen we dan, terug naar Limburg. Op vrijdag 13 augustus weer vroeg uit de veren om naar Den Haag te gaan, deze keer dan toch met de auto. We liepen het gebouw van de ambassade binnen en ze wisten gelijk wie we waren en wat we wilden, maaarrrr je verwacht het al. Wederom kregen we te horen dat het nog niet klaar is en de persoon die er voor zou moeten zorgen niet aanwezig is. Maandag mochten we terug komen en dan zou het echt klaar liggen! Dinsdag was de dag van vertrek en er moest nog genoeg geregeld worden, maarja we hadden geen andere keus dan maandag terug te komen bij de ambassade.

Maandagochtend 16 augustus, om 06:30 ging dan de wekker. Om 07:30 nog even een corona PCR test gehad en daarna gelijk door naar Den Haag. We liepen de ambassade binnen en gelijk keek iedereen ons aan, we mochten doorlopen naar de balie en stonden binnen 5 minuten weer buiten. Deze keer MET een visum! Nu kon het avontuur echt beginnen, spullen inpakken en vertrekken!

IMG-1633IMG-1632